ONE WEEK TO GO! (Blog 1)

2 augustus 2017 - Aalten, Nederland

Hoi allemaal!

Het aftellen is begonnen! Nog maar één weekje en dan zal ik vertrekken naar de Verenigde Staten (ik kan het zelf nog niet geloven) om daar te gaan studeren aan de San Francisco State University. Op 9 augustus vlieg ik 's middags samen met Winnie en Celine (meiden van de HAN die ook voor zes maanden naar SF gaan) vanaf Amsterdam Schiphol naar San Francisco. In San Francisco is het 9 uur eerder, dus ik zal daar 's middags ook weer landen. De vlucht duurt ongeveer 11 uur.

Op dit moment heb ik een ongemeubileerde kamer gevonden via Facebook die ik bij aankomst eerst ga bekijken en van daaruit ga beslissen of ik er ga wonen. San Francisco is een van de duurste steden ter wereld om er te wonen, dus je betaald al gauw $1000 (€850) per maand (en dan heb je nog geluk! daar is Amsterdam niks bij) voor een (simpele, kleine) kamer in een huis dat je deelt met meerdere studenten. Voor de eerste drie nachten heb ik een 1-persoonskamer geboekt in een hostel in downtown SF, zodat ik nog even rustig bij kan komen van de reis en eventueel meubels kan gaan zoeken voor mijn kamer.

De SFSU heeft ook een campus, maar biedt helaas maar erg weinig kamers aan voor de hoeveelheid studenten die er studeren. De inschrijving van de kamers zat dus al erg snel vol en je deelt een slaapkamer vaak met meerderen (typisch Amerikaans in een echte 'dorm'). Persoonlijk wil ik liever mijn eigen kamer, dus ben ik in de stad op zoek gegaan naar een kamer.

Vanuit de universiteit heb ik een buddy gekregen, die al je vragen beantwoord, je tips geeft en je de stad laat zien. Mijn buddy heet Emily en ze is erg lief, wil me met alles helpen en ook met het eventuele meubileren van mijn kamer wat er aan zit te komen als ik er voor kies de kamer te nemen. Dit geeft mij wel een gerust gevoel, want het scheelt toch dat je al iemand kent die je wil helpen.

Eerst zal ik nog een paar dagen de tijd hebben om de stad te leren kennen, te settelen, mijn kamer te regelen, daarna heb ik een intro week en op de 23e augustus beginnen mijn echte officiële lessen pas.

Maar voordat het allemaal zo ver is, moet ik hier in Nederland al mijn spullen bij elkaar gaan pakken (wat echt onmogelijk lijkt, aangezien ik 1 grote koffer + handbagage ga meenemen), heb ik aankomende zaterdag mijn allerlaatste werkdagje bij de Jumbo in Aalten (wat bijna zes jaar echt een top bijbaantje is geweest) en geef ik diezelfde avond mijn afscheidsfeestje voor de vrienden.

Afscheid nemen met alles en iedereen wordt natuurlijk niet makkelijk, maar ik kan niet wachten om te vertrekken en dit avontuur aan te gaan!

Mijn volgende blog zal zijn vanuit The Golden State!

Thanks voor het lezen allemaal!

Liefs,

Ellen ❤️

Amsterdam - San Francisco ✈️ (bron: 2G on Travel 2013)

1. Gosia:
    2 augustus 2017
    Mooi geschreven Ellen!
  2. Rianne K.:
    2 augustus 2017
    Leuk je zo te kunnen volgen. Veel succes in the States en natuurlijk ook veel plezier
  3. Joanna:
    4 augustus 2017
    Very cool Ellen! These are the best years of your life and you are living the dream! No doubt, this trip will teach you many things about yourself and life in general! Can't wait to read more blog entries. Safe travels ❤️❤️❤️
  4. Ellen:
    4 augustus 2017